Jan 16, 2018

Review : Safi Rania Gold/ Himalaya Peel-off mask / Garnier Micellar

Saya kan janji nak kasi review untuk produk Safi Rania Gold Beetox, Himalaya Peel-off Mask serta Garnier Micellar (boleh baca kat entry sini ).  Dan nak kasi review gak untuk Lululun 7 days mask from Japan (ini ole ole dari my sister masa beliau bercuti ke Hokkaido).
Lululun-Face-Mask-Balance-Moisture-Type-7-Days-Pink
1. Safi Rania Gold Beetox - as my age dah mencecah pertengahan 40 series ni this year (well saya dah masuk kategori tua dah huhu) so memang skin saya dah mula dry, wrinkle , kusam, saya takde jeragat tapi saya ada skin tag tapi sikit sikit je belah tepi dekat anak rambut. Mungkin sebab saya pakai tudung sometimes area situ berpeluh tambah pulak makin tua makin memang this kind of thing akan muncul jika tak dijaga. My arwah mak dulu pun ada banyak skin tag ni. Well anak beranak kan. But since i gunakan Safi Rania Gold Beetox ni saya dapat rasakan yang kulit saya makin bersih. Skin tag pun berkurang. Kalau kita pakai bedak or foundation nampak lah sekata. 

Set yang saya pakai ialah pencuci muka, scrub, penyegar, krim malam dan krim siang. Yang serum tu saya tak beli pun. Set beetox ni diperkaya dengan Nano Gold 24K (jgn suruh saya explain ni) dan amino peptide untuk meningkatkan penghasilan collagen, ada propolis, madu, royal jelly dan bee  venom. So bila pakai ni memang kulit muka rasa lembab jer. Rasanya macam sesuai la kot dengan kulit muka saya ;-)  Apa-apa pun yang penting untuk orang pompuan baik muda atau tua mesti ada skin care. Tak kira lah yang murah atau yang mahal tapi at least wajib ada basic skin care routine macam di bawah ni :- 

Image result for basic skin care

Once you jadikan ini sebagai routine harian, pasti nampak hasilnya. Cuma perlu cari skin care yang bersesuaian aje. Kalau nak tambah scrub, toner, serum or apa saja tu bonus la. Kalau tak cukup budget, pakai je yang basic aje. Yang penting jangan malas dan istiqomah yea. 

2. Himalaya Peel-off Mask....hmmm saya rasa product ni biasa biasa je. Takde rasa significant sangat pada saya. Or mungkin tak berapa sesuai dengan saya yang berkulit kering ni sebab peel off mask ni lebih sesuai untuk oily face and ada big pore. Apa-apa pun saya akan pakai sampai habis dan cari mask brand lain.

3. Garnier Micellar....make up remover ni dah cukup bagus bagi saya. Harga mampu beli dan kualiti sangat baik. Saya ni jenis sensitif sikit kalau nak remove eye shadow make up. Boleh pedih mata dibuatnya. Tapi dengan Garnier Micellar pink ni rasanya dah takde masalah. Even kalau terlebih pakai pun tak pedihkan mata. Make up pun senang nak tanggal. So saya recommend those yang tercari-cari make-up remover baru boleh try Garnier Micellar ni. You won't regret it. 

4. Lululun face mask...i love this one. So bagus. Lepas pakai jer terus nampak kulit muka jadi segar, lembab dan cerah. I think yang berumur macam saya ni memang mesti pakai mask ni. Lululun ni ada a few type. Yang combat anti ageing pun ada. Tak dinafikan produk Jepun ni memang bagus. Saya ada sekeping jer lagi yang belum guna. Dekat 11street.my ada jual. Or cari brand lain???

No comments:

Sembilan Bulan Selepas Pemergian Arwah

Banyak sungguh perubahan hidup ni.... Aku dan anak2 dah pindah...kami tak lagi tinggal di rumah sewa lama Kenapa pindah? Sejujurnya aku...