Apr 30, 2011

Nasi Lemak is My Favourite Food


Why la u people tak suka nasi lemak??? Sedap maaa...even my chinese frenz pun suka. Lu tak percaya lu bole tengok chinese makan nasi lemak bungkus dekat area wangsa maju seksyen 5 waktu dinner...ramai ooo. Jangan la dengki dengan nasi lemak. Tak baik tau. Nasi lemak tu favourite aku tuh (tapi yang sedap laa...yg x sedap tu mang ler aku x suker). Oker apa makan nasi lemak...ada telur, sayur, sambal ikan bilis, kacang dan sometimes tambah ayam goreng rempah or rendang lagi (terliur plak eh). Jangan ler kata nasi lemak penyebab obesiti. Mak aku dari zaman kanak-kanak sampai ler dah 80 tahun umurnya takde plak obes bila makan nasi lemak. Main sedap mulut jer diorang ni tau. Kanak-kanak obes tu pasal banyak sangat makan process food (burger, hotdog, nugget, maggi,  minum air manis/gas, makan jajan, gula-gula dll lagi makanan yang tidak menyihatkan. Ban ajer process food tu...jgn pulak kerajaan takut dengan pengeluar-pengeluar gergasi makanan segera ni. Dah sah-sah tak elok kan?

Jom makan nasi lemak!!!

No comments:

Sembilan Bulan Selepas Pemergian Arwah

Banyak sungguh perubahan hidup ni.... Aku dan anak2 dah pindah...kami tak lagi tinggal di rumah sewa lama Kenapa pindah? Sejujurnya aku...