Jun 22, 2011

I don't follow....politik oh politik

Saya masih ingat lagi masa di tempat kerja lama bila bincang pasal politik jer ramai kawan-kawan yang kata 'TAK MINAT!'. Tapi ntah kenapa saya minat pula pasal politik. Bukan saya nak jadi juara politik tapi saya suka nak tahu apa isu yang berlaku dan siapa salah siapa benar. Saya juga terasa terpanggil bila fikir saya ni Melayu dan saya patut pertahanankan tanahair saya ini. Siapa tahu mungkin suatu hari nanti tanahair kita akan dijajah oleh kaum yang bukan Melayu....gara-gara orang melayu suka cakap 'TAK MINAT' or 'TAK CAMPUR' or 'TAKDE KENE MENGENA'. Sikap kita yang terlalu baik, baik sangka, tak kisah, lama-lama tergadai. Tambah pulak sekarang Melayu sama Melayu pun suka bergaduh. Last-last bangsa lain yang untung. Fikir-fikir kan lah.

p/s : Saya bukan jenih pak angguk...terima kata orang bulat-bulat. Sebolehnya saya check sendiri benda tu betul ker tidak berdasarkan fakta....tak suka orang yang suka gebang politik dan hasut orang lain to follow...coz I don't follow!

No comments:

Sembilan Bulan Selepas Pemergian Arwah

Banyak sungguh perubahan hidup ni.... Aku dan anak2 dah pindah...kami tak lagi tinggal di rumah sewa lama Kenapa pindah? Sejujurnya aku...