Apr 4, 2017

Ke Bintulu dan Kuching Sarawak

Atas tuntutan kerja, aku telah ke Bintulu dan Kuching. Bintulu ni 1st time untuk aku dan Kuching pula adalah 2nd time. Flight kami MAS KL - Bintulu direct flight. Sampai di Bintulu, kami di sambut oleh Mr Steven. Dalam perjalanan ke hotel semasa menyeberangi sungai aku nampak banyak kayu balak. Bintulu ni tempat pembalakan. Tak jauh dari laut. Pekan Bintulu tak besar sangat tapi tak lah kecil sangat. Banyak church. Masa sampai tu hari Ahad dan boleh nampak banyak kereta parking di kawasan church sampai terkeluar-keluar. Mr Steven kata memang ramai penduduk di situ beragama Kristian. Kami menginap di Triple Tree Xpress Hotel...tempahan seperti biasa menggunakan Booking.com....(bila la Booking.com nak kasi aku voucher penginapan percuma?!! 😁😁)

Oleh kerana banyak juga gambar-gambar yang aku sempat snap dari hp murah aku ni...makanya biarlah gambar berbicara....hihi...(penat menaip laa)



Di kaunter hotel..nampak takkk...rating tinggi kan? 8.2 tuuu

Kat lobi depan kaunter....soo yelloww

Beg bukan main lagi besar...nampak tak??? hihi



Katil twin sharing....queen size..puas bergolek 





Rain shower

Walopun ada dibagi tapi kami dok bawak sendiri punya

Face towel...comeiii jer lipatan dia



Tahukah anda yang ciken wing ni sedap giler babassss...tapau dari gerai tepi laut...alaaa lupa la nama pantai tu,,

nyummmyyyy


Bintulu mee kolok and laksa sarawak


Ini mee kolok 

ini laksa sarawak

Besar kan airport bintulu

Kat dalam airport
 
Dari Bintulu kami ke Kuching naik MAS Wing....aku dah ketaq lutut sbb kapal terbang nyer kecik ajer...tapi Alhamdulillah walopun kecik tapi takde bergegar pun...smooth jer. Syukur selamat sampai di airport Kuching.

Kami naik MASWing....small jer

Nampak dah Kuching town.....

Ni muka ngantuk dan happy sbb selamat mendarat di Kuching

Bilik hotel di Kuching....Lime Tree Hotel

size toilet small...boleh la

Rain shower dia biasa jer
Kedai makan no.25....terbaik la seafood kat sini


Tak ingat lah nama paku ni ...sangat popular di sini

Besau besau



Nyummmy




Mesti try ayam bakar RJ ni

Breakfast di hotel Lime Tree Cafe

Tambah lagi Puan..

Ini jer yang termampu

dan yang ini ..hihi










Menyeberangi Sungai Kuching untuk mencari kek lapis











Lorong nak masuk ke kedai kek lapis dayang salhah


Tu diaa....tester


Borong bang jangan tak borong


Ikan terubuk masin....murah kat sini


Haiii terubuk...kenapa kau banyak tulang hah? Aku x reti nak makan....hihi







Seni bina nya cantik....
Sedap sangatttt..sotong ni



Ayam bakar RJ....rugi melilih kalo x nak













No comments:

Sembilan Bulan Selepas Pemergian Arwah

Banyak sungguh perubahan hidup ni.... Aku dan anak2 dah pindah...kami tak lagi tinggal di rumah sewa lama Kenapa pindah? Sejujurnya aku...