Oct 23, 2013

Doa ku

Pecah dada ku, sakit jiwa ku, perit rasa sakit ini....aku terkenangkan dosa-dosa ku.

Ya Allah Ya Rabul Alamin, ampunilah aku yang berdosa ini. Ampuni kesalahanku, kesilapanku, kebodohanku dan segala sesuatu yang aku telah melampaui batas dan segala apa yang Engkau lebih mengetahui daripada ku. Maafkan hambaMu ini Ya Allah. Aku bertaubat dengan sebenar-benarnya taubat. Peliharalah aku Ya Allah dari segala dosa dan maksiat. Perlihara dan lindungi aku Ya Allah. Ya Allah, kau ilhamkanlah kepada makhluk2 yang telah aku berdosa dan zalim terhadap mereka agar mereka mengampuni dosa ku dan meredoiku di dunia dan akhirat. Aku mengesali apa yang telah aku perbuat. Aku insaf dan aku sedar akan kesilapan ku. Engkaulah Ya Allah telah memberikan aku petunjuk dan hidayah ini dan jangan Engkau cabut akan kesedaran dan keinsafan ini setelah Engkau beri aku petunjuk.

Tanpa Mu aku sesat. Tanpa Mu aku buta.
Ya Allah, jangan kau biarkan aku menyesali di kemudian hari.
Bimbinglah aku ke jalan Mu.
Berilah ilmu pengetahuan yang mendekatkan aku kepada Mu.
Masukkanlah aku kedalam golongan orang2 yang bertaqwa.

Ya Allah...jangan pernah tinggalkan aku.

Hamba Mu yang faqir dan penuh dosa merayu dan berharap kepada Mu.


Nota : Apa yang ada pada kita? Semua pun milik Allah.


No comments:

Sembilan Bulan Selepas Pemergian Arwah

Banyak sungguh perubahan hidup ni.... Aku dan anak2 dah pindah...kami tak lagi tinggal di rumah sewa lama Kenapa pindah? Sejujurnya aku...